Photography and Knits by Elise Sophie

norwegian flowers, books in a stack on the bedside table, cups of tea, films with lots of swearing, pincushions shaped as mushrooms, cats with big hearts, friends with many names and flavours, music with a lot of dimensions, knitting needles that mysteriously disappear, and yarn. lots of yarn.

mandag 19. oktober 2009

Viddy this?

Ja, så har jeg klart noe jeg aldri i livet trodde jeg skulle klare. Jeg har lest A Clockwork Orange, og den var sånn ca akkurat så merkelig og genial som jeg hadde forventet. Siden jeg også har sett filmen, illustrerer jeg med bilder fra den, ettersom denne filmen faktisk er en god adaptasjon (adapsjon?)!

Skal ikke gå så veldig inn på akkurat hva denne boken handler om, for den er ganske spesiell. Men hovedpersonen heter Alex, er med i en gjeng med pøbler som banker opp folk, voldtar jenter og er generelt ganske fæle.
Etter en serie hendelser blir Alex arrestert og må sone i fengsel. Han blir tilbudt en ny behandlingsmetode, Ludovico, for å kurere sin trang til å være slem. Dette skal bare ta to uker, og Alex melder seg gladelig på, for han har tenkt å bare lure seg gjennom dette..
Det går vel ikke akkurat som han hadde tenkt. Resten får du finne ut av selv, hvis du tør!

~
I have just been reading A Clockwork Orange by Anthony Burgess. One of the strangest books I've ever read, but so entertaining. Definitely worth a read, if you're in the mood.
Click on the pictures to get to the source.

1 kommentarer:

polli oktober 19, 2009  

hi just stopping by to check your blog out! and i have to admit i love marie-antoinette as well and the 18th century very creative!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thoughts by others

The least strained and most natural ways of the soul are the most beautiful; the best occupations are the least forced.
- Michel de Montaigne.

What's on my bedsidetable right now:

Shelfari: Book reviews on your book blog

Copyright Notice

All the pictures on this blog are © Elise Albrektsen, unless otherwise noted, and should not be used without my permission. Send questions, thoughts and other messages to elise_albrektsen (at) hotmail (dot) com.
Happy reading!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP