Photography and Knits by Elise Sophie

norwegian flowers, books in a stack on the bedside table, cups of tea, films with lots of swearing, pincushions shaped as mushrooms, cats with big hearts, friends with many names and flavours, music with a lot of dimensions, knitting needles that mysteriously disappear, and yarn. lots of yarn.

søndag 28. februar 2010

What a wonderful world

Louis Armstrong – What A Wonderful World


Det er på dager som denne at man virkelig kan sitte ned å tenke over hvor fantastisk livet egentlig er. I frykt for å nå bli satt i bås og kalt naiv, så vil jeg utdype dette.
I skrivende stund sitter jeg på barstolen inne på kjøkkenet til de tre fineste menneskene i hele verden, og det er ikke en overdrivelse, jeg er bare seriøst heldig som tilfeldigvis er venn med de tre beste menneskene i verden. Jeg ser ut på gata og snøen og tanken om vår har jeg slått fra meg, jeg gidder ikke bruke energi på å glede meg til våren kommer. Like sikkert som at klokka blir tre om femtisju minutter, blir det også vår her i verden. Da er det bedre å bare ta på seg den ekstra genseren og glede seg over snø og vind og deilig te når man kommer inn igjen. Jeg sitter ved siden av en radiator som er helt rabiat, den vil ikke slå seg av, men det er digg på føttene. Jeg tenker på det fantastiske med alle menneskene som vi omgir oss med. Alle er så forskjellige og har så mye forskjellig å gi av seg selv. De tilfeldige, litt uforutsette handlingene til andre mennesker er de beste. Er du ikke enig? En invitasjon til en filmkveld, en kopp med kaffe blandet akkurat sånn som du liker det best, en liten lapp på hodeputa med et fint dikt, en klem når du trenger det mest, og når du egentlig ikke trenger det, et hei i forbifarta og å få stå foran en person i matkøen når den personen egentlig er mye mer sulten enn deg, og få låne den beste hodeputa i 5 netter bare fordi du er gjest, og få sitte alene på kjøkkenet i mange timer bare fordi det er så godt når man er omgitt av mennesker 24/7 til vanlig. Ja, du skjønner hvor jeg vil.
Det er så fint! Verden er altså rett og slett bare wonderful. Det er så kjedelig å være sur og sint, det er det verste jeg vet. Jeg setter på litt Joy Division nå og digger det! Hverdagen trenger ikke være så himla innholdsrik for meg. Gi meg gode samtaler, te, musikk og bøker så er jeg rimelig fornøyd egentlig, og da skjønner man at livet kan være ganske fantastisk for det er jo nettopp det som er livet, i grunn. Dette ble litt rart, men det er det som gjør det så spennende.


~
Try google translator.

2 kommentarer:

Sofie mars 01, 2010  

Så søt du er, Elise!
Og jeg skjønner absolutt hva du mener:D

Kommer du hjem i påskeferien?
Vi må ta oss et strikke/te/sjabbe-besøk:)

Klem til deg fra meg <3

xx Sophie

http://sophieneechan.blogspot.com

elise mars 02, 2010  

Å, så kos! Ja, det må vi absolutt. Jeg kommer faktisk tilbake en dag tidligere og drar en dag senere! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thoughts by others

The least strained and most natural ways of the soul are the most beautiful; the best occupations are the least forced.
- Michel de Montaigne.

What's on my bedsidetable right now:

Shelfari: Book reviews on your book blog

Copyright Notice

All the pictures on this blog are © Elise Albrektsen, unless otherwise noted, and should not be used without my permission. Send questions, thoughts and other messages to elise_albrektsen (at) hotmail (dot) com.
Happy reading!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP