Photography and Knits by Elise Sophie

norwegian flowers, books in a stack on the bedside table, cups of tea, films with lots of swearing, pincushions shaped as mushrooms, cats with big hearts, friends with many names and flavours, music with a lot of dimensions, knitting needles that mysteriously disappear, and yarn. lots of yarn.

tirsdag 28. april 2015

Cable Cloud Cowl

One of my WIPs is the Cable Cloud Cowl from the PurlBee, and I have to say I'm loving it! It is so much fun, and part of the fun is just imagining how squishy and soft and warm and - last but not least - how incredibly beautiful it will be when it's all knit up.

 photo CableCloudCowl2_zpspakqs4ue.jpg


I'm knitting this cowl in Drops Air, a fluffy yarn made from baby alpaca and merino wool (plus a bit of polyester for durability, I suppose). I was initially quite worried about how the stitch definition would be pairing this yarn and this pattern, but I needn't have worried, it worked so well in the end. I'm not only enjoying knitting this, but it is also making me feel really good about myself for other reasons. It's (can you believe it) a Christmas knit. Yes, I'll repeat it: a Christmas knit!! In April! I hope you are as shocked at this as I am (or maybe all of you fellow knitters who read my blog all start your gift knitting months and months in advance and never have to worry about getting it all done before Christmas because you started too late?)


 photo CableCloudCowl4_zpsv9hm01oz.jpg

I'm also really in love with my new Oxalis (if my google search is to be trusted, this particular variety is called Oxalis tetraphylla). The leaves are just stunning, don't you think?

I'll get back to my knitting now, accompanied by an episode or two of Twin Peaks - it is so good. Can't believe I never watched it before!

x, Elise

9 kommentarer:

Vibeke april 28, 2015  

å så herlig: jeg kan kommentere her!: )

jeg fikk en oxalis i gave i dag. med mørke lilla blader og sarte rosa blomster. synes det er så fasinerende hvordan den "legger seg om kvelden/når det blir mørkt" ved å lukke bladene : ) jeg har veldig lyst på en slik grønn som du har også, synes den er så søt.

jeg har også strikket en julegave allerede, synes det er deilig å være tidlig ute....å virkelig kunne koooose deg med det istedenfor at det blir stress i siste liten. jeg har planer om å strikke flere julegave så egentlig burde jeg la mitt neste prosjekt bli det.

Vibeke.

Nicole april 28, 2015  

A Christmas knit?! You shame me ;) But really, it looks beautiful. I love it! White cables are always so pretty. And yes, I like your plant, too! Have a good week!

elisesophie april 28, 2015  

Vibeke: Ja, hurra for kommentarer! Jeg har planer om å dele denne Oxalisen til høsten, kanskje du er interessert i en avlegger? Jeg kan sende i posten :)


Nicole: Thanks for the lovely comment. I didn't exactly plan on knitting a Christmas present, but as it sort of naturally happened, I just went with it! Happy Week:)

Vibeke april 30, 2015  

åhh JA jeg vil veldig gjerne ha en avlegger, SÅ snilt av deg!!:)
kanskje du kunne tenke deg en avlegger av min Pilea peperomioides? synes den er så fin, en skikkelig glad-plante :)

hva gjør du med dine oxaliser om vinteren?

Vibeke

elisesophie april 30, 2015  

Vibeke: Har du virkelig en Pilea peperomioides? Har vært på leting etter en sånn i en evighet, har så mange gode minner om denne planten fra da jeg var liten:) vil veldig gjerne ha en avlegger!

Jeg bruker å la oxalisene mine få en skikkelig dvale når det blir høst (noen ganger har den sin helt egne "høst", så det kan skje når som helst) og blomstringen gir seg, da vil den naturlig miste mange (av og til alle!) av bladene sine. Da er det bare å fortsette å vanne forsiktig, men ikke for mye, og så plutselig en dag kommer den tilbake for fullt. Jeg lar den stå lyst hele tiden, og det ser ut til å fungere! Nå har jeg begynt å gjødsle plantene mine, og oxalisene ser ut til å trives godt med det de også.
Lykke til med din!

Vibeke april 30, 2015  

så gøy da, at jeg kan gi deg en avlegger av en som du har ønsket deg lenge! det var gøy :) jeg skal ta et par avlegger av den en av de neste dagene og sette dem i vann så de kan utvikle gode lange og røtter før planting.
kanskje vi til og med kan treffes en eller annen gang til høsten for å bytte stiklingene. og kanskje drikke en kopp te sammen, det hadde vært hyggelig : )

elisesophie mai 01, 2015  

Det var jo en suveren idé, det kan vi gjøre, Vibeke!

Synne mai 04, 2015  

Oi, jeg ble litt forelsket i planten! En slik må jeg nok kanskje adoptere, hihi. Takk for inspirasjon!

elisesophie mai 04, 2015  

Synne: Ja, den er flott! Minner litt om noe fra Mummidalen, egentlig... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thoughts by others

The least strained and most natural ways of the soul are the most beautiful; the best occupations are the least forced.
- Michel de Montaigne.

What's on my bedsidetable right now:

Shelfari: Book reviews on your book blog

Copyright Notice

All the pictures on this blog are © Elise Albrektsen, unless otherwise noted, and should not be used without my permission. Send questions, thoughts and other messages to elise_albrektsen (at) hotmail (dot) com.
Happy reading!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP